Nastavitelná přední křídla jezdcům výrazně pomohou, říká Michael
3. 3. 2009
Nastavitelná přední křídla jezdcům výrazně pomohou, říká Michael |
Jan Pastorek - 03.03.2009 - FORMULE1 - novinky |
K možnosti měnit sklon předního přítlačného křídla za jízdy se technický ředitel Williamsu Sam Michael stavěl nejdříve skepticky, ale nyní přiznává, že jsou dopady tohoto opatření na dráze výrazné. Jezdci se mohou snadněji přiblížit svému soupeři a připravit si předjížděcí manévr. "Mysleli jsme si, že to bude taková malá pomůcka, ale od testů v Portugalsku, kdy jsme si to poprvé vyzkoušeli, je zřejmé, že se možnost následovat jiný vůz v rychlých zatáčkách výrazně zlepšila. Je to především díky tomu, že když někoho následujete, tak se obvykle vůz stává nedotáčivý, protože ztrácíte přítlak vpředu. Nyní to můžete korigovat prostřednictvím předního křídla," řekl Michael. Pro práci se sklonem předního křídla však platí to samé, co pro KERS. Jezdci musí ve spolupráci s týmy přijít na to, kdy a kde je nevhodnější provádět změny v nastavení. Podle Michaela bude také záležet na samotném okruhu. "Na některých tratích to nebude znamenat moc velké rozdíly. V Melbourne je zřejmě jedinou zatáčkou, v které to můžete použít, ta před cílovou rovinkou. Protože ostatní rovinky podle mě nejsou dostatečně dlouhé, ale na některých okruzích to způsobí velké rozdíly, to je jisté," dodal. Měnit sklon předního přítlačného křídla za jízdy umožňují pravidla jezdci dvakrát během jednoho kola. Úhel sklonu může měnit v rozsahu šesti stupňů. |