Systémy na rekuperaci kinetické energie pomáhají jezdcům především na startech závodů, vozy ferrari a mclaren si díky nim často polepší o několik pozic. Ve Spa-Francorchamps je vzdálenost do první zatáčky La Source sice relativně malá, ale v Maranellu věří, že právě tento okruh je pro KERS nejlepší z celého kalendáře.
Důvodem jsou dlouhé úseky, v kterých se jede na plný plyn. Ten úplně nejdelší začíná za první zatáčkou, jezdci sešlápnou plynový pedál až na podlahu a pokud je suchá trať, drží ho tam při průjezdu Eau Rouge a brzdit začínají v Les Combes až po 24 sekundách jízdy na plný výkon. Na konci tohoto úseku by tak jezdci s KERS měli dosahovat vyšší maximální rychlosti, což by jim mělo usnadnit předjíždění.
"Přínosy KERS naši jezdci předvedli v minulých závodech, ale jelikož vlásenka Source přichází tak brzy po startu, je nepravděpodobné, že se ukáží na této trati během těchto prvních několika set metrů," uvádí Ferrari ve své zprávě před závodem.
"Nicméně, po projetí vlásenky následuje dlouhá rovinka, sjezd do Eau Rouge, která by znovu mohla být výzvou, a následná jízda do kopce by mohla být dobrou ilustrací toho, co dokáže výkon navíc. Ve skutečnosti si inženýři Scuderie myslí, že bude mít KERS větší vliv než na jakémkoliv jiném okruhu kalendáře."
Maranellští dodávají, že díky KERS budou jejich vozy pravděpodobně moci použít o trochu větší přítlak. Na rovinkách jim ho vykompenzuje KERS a v zatáčkách budou mít více přilnavosti.
Další dlouhý úsek na plný plyn se nachází v závěrečné části okruhu, plný výkon jezdci využijí od zatáčky Stavelot až po brzdění do šikany před cílovou rovinkou - bývalého Bus Stopu, který byl v minulých let několikrát přestavěn.
|